Pokojný rebel
Páči sa Ti článok? Klikni na srdiečko 47Keď sa hovorí o úspešných podnikateľoch, často počujeme skloňovať mená ako Steve Jobs či Richard Branson. Veľmi často sú známi podnikatelia veľkí rebeli, ktorí išli proti prúdu všetkých nepriazní, a nakoniec sa im podarilo dosiahnuť úspech. Ako napríklad Edison, so svojou tisíckou pokusov pri vyvíjaní žiarovky. Alebo ako Ford, ktorý sa rozhodol, že vytvorí auto pre masy, aj keď si všetci v tej dobe pri takej predstave klepali na čelo.
Vždy to boli ľudia, ktorí okolo seba vytvárali veľký rozruch, nielen svojimi myšlienkami. O už spomínanom Stevovi Jobsovi je známe, že často nadával svojim zamestnancom. Zavolal výkonnému riaditeľovi Google, Vicovi Gudotrovi len preto, aby mu povedal, že majú zmeniť odtieň žltej farby na ich logu s veľkosťou 10 pixelov umiestnenom v ikone Google maps v Apple store. Tiež osobne vyberal dlaždice do predajne Apple v SoHo, pričom si nechal poslať vzorky mramoru až z Talianska, aby mohol preskúmať, či majú správne žilkovanie.
Aj keď z veľkej časti je to určite práve toto, čo urobilo z „obyčajného chalana Steva Jobsa“ veľkého „vizionára a podnikateľa Steva Jobsa“, vytvára to určitým spôsobom mylnú predstavu.
Stačí len MYSLIEŤ INAK
Predstavu, že človek musí byť na hranici geniality a šialenstva, aby mohol vo svete podnikania urobiť dieru. Že títo ľudia, na ktorých sa upriamuje pozornosť verejnosti, sú prototypom úspešného „rebela podnikateľa“. Prečo by to tak však muselo byť?
Byť rebelom, to neznamená len chovať sa tak, že si pri vás ostatní v lepšom prípade len klepkajú na čelo. Byť rebelom neznamená robiť šialené kúsky, či sa nevhodne chovať voči svojim kolegom a podriadeným. Nie ste rebelom vtedy, keď posprejujete stenu alebo nedodržiavate zákony krajiny, v ktorej žijete.
Kde všetci vidia iba problém, tam ty nájdi riešenie
Byť rebelom znamená jediné – že myslíte inak. Znamená to, že sa na veci pozeráte inak ako väčšina a snažíte sa tento svoj pohľad premeniť na realitu. Znamená to pozrieť sa aj doľava, keď všetci pozerajú napravo. Znamená to hľadať „spôsob ako“ tam, kde iní hľadajú „dôvody prečo nie“. Nájsť riešenie tam, kde všetci vidia iba problém. Vidieť veci také, aké v skutočnosti sú a nebáť sa ich zmeniť, ak nie sú správne. Ako povedal Peter Thel vo svojej knihe Od nuly k jednotke, „najväčšia rebélia nie je byť v opozícii voči davu, ale uvažovať samostatne“.
Možno sa u niektorých ľudí spája rebélia v jednej oblasti s rebéliou v oblastiach iných (napríklad niekto rád ukazuje, čo je v systéme nesprávne, a svoj vzdor voči tomu vyjadruje sprejovaním po cudzom majetku). Ale nemusí to byť pravidlom. Môžete byť rebelom v jednej jedinej veci, robiť niečo lepšie a inak ako ostatní – ale preto sa ešte nemusíte správať zle k svojmu okoliu.
Pozrite sa napríklad na WebSupport – podľa niektorých názorov najlepšiu slovenskú firmu poskytujúcu hosting. Veľmi sa mi páči ich zvyk raz ročne urobiť firemný brainstorming, tzv. Hackaton (od anglického hack a marathon), na ktorom sa snažia „nakopnúť“ niečo. Prísť s nápadom, ako sa dá niečo (hocičo!) robiť lepšie.
Pred niekoľkými rokmi vzišla z takéhoto „hľadania iného uhlu pohľadu“ InHiro – aplikácia pre personalistov, ktorá uľahčuje tvorbu zaujímavých a kvalitných inzerátov, pričom navyše všetky dáta upravuje do úhľadnej podoby. Tento rok zase prepracovali vzor výplatnej pásky tak, aby zamestnanci mali skutočne dobrý prehľad, kam vlastne ich peniaze idú.
Pokojných rebelov nájdete všade okolo seba. Menia veci k lepšiemu, ale kvôli tomu nevytvárajú okolo seba zbytočný humbug. Ak aj vy máte chuť niečo zmeniť, staňte sa rebelom. A len pokojne pracujte na zhmotnení svojej vízie toho, ako by niečo mohlo fungovať lepšie.
Všetci vás potrebujeme.
Foto: goodfon.com
x1awwt
gygy39
ykjdfq
u8sz6n
xvepfr
57rxgm
regsjg
tcnr3y